News&

Change Makers: Οι κορυφαίες στιγμές από το τρίτο διεθνές συνέδριο της Vogue Greece με τους πρωταγωνιστές της μόδας

Share

 

Το τρίτο διεθνές συνέδριο Change Makers της Vogue Greece και της Καθημερινής, συγκέντρωσε στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών τους μεγάλους πρωταγωνιστές της μόδας, γιορτάζοντας την δύναμή της να ανοίγει δρόμους προς το μέλλον, αποτελώντας ένα εύφορο πεδίο ιδεών. Τι ορίζεται σήμερα ως Change Maker; Που βρίσκεται η συζήτηση για την συμπεριληπτικότητα, τη βιωσιμότητα και την ηθική; Το craftsmanship έχει ρόλο στη μόδα του μέλλοντος; Η Vogue Greece και η Καθημερινή προσκάλεσαν μια σειρά από leaders που δεν σταμάτησαν ποτέ να εμπιστεύονται το ένστικτό τους και να εργάζονται με τους δικούς τους όρους, να μοιραστούν τις αξίες τους και το μήνυμά τους. 

©Panos Davios

Το ενθουσιώδες και super stylish κοινό καλωσόρισε η International Editor At Large της Vogue Greece και παρουσιάστρια του συνεδρίου Sarah Bailey, η οποία κάλεσε στην σκηνή την Publisher της Vogue Greece Αλεξία Κορωναίου και τον Managing Editor of Magazines and Special Editions Γιώργο Τσίρο.

©Nikos Kokalias

Μετά από μια πρώτη γνωριμία με την ομάδα της Vogue Greece μέσα από ένα short documentary που προβλήθηκε ζωντανά στην οθόνη του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, τον λόγο πήρε η Editor-in-Chief της Vogue Greece Έλις Κις η οποία ευχαρίστησε θερμά όλους τους παρευρισκόμενους, δίνοντας και επίσημα το σύνθημα για την έναρξη του συνεδρίου.

©Nikos Kokalias

Η πρώτη ενότητα CREATIVE VISIONS: Heritage, Craftsmanship & Innovation ήταν αφιερωμένη στη δημιουργική κληρονομιά που συναντά πλέον την καινοτομία, οδηγώντας τη μόδα στη νέα της εποχή. Η πρώτη καλεσμένη της Vogue Greece που ανέβηκε στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών ήταν η Ελληνίδα σχεδιάστρια και Creative Director του οίκου Bulgari για Leather Goods and Accessories Mary Katrantzou, σε μια συζήτηση με την Έλις Κις, για τα απόλυτα αναγνωρίσιμα ψηφιακά μοτίβα της, που τις άνοιξαν διάπλατα τις πόρτες στο χώρο της μόδας. “Η ταυτότητα είναι το πιο ζωτικό συστατικό στη βιομηχανία της μόδας. Πάντα προσπαθώ να βρω την αρμονία σε όλα αυτά τα διαφορετικά στοιχεία που ενώνω στα prints. Αυτή η ιδέα της αρμονίας και της συμμετρίας είναι βαθιά ριζωμένη μέσα μου ως Ελληνίδα. Ήμουν πάντα πολύ περίεργη και νομίζω πως αυτό είναι στοιχείο του ελληνικού πνεύματος”, δήλωσε.

©Nikos Kokalias

Το κλίμα στο κοινό παραμένει ενθουσιώδες λίγο πριν την εμφάνιση του creative director του οίκου Mugler Casey Cadwallader, που διατηρεί ζωντανούς τους πυλώνες του Thierry Mugler για diversity, body positivity, ελεύθερη έκφραση της σεξουαλικότητας. Μαζί του στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών βρέθηκε η Fashion Features Editor της Vogue Greece Ελίνα Δημητριάδη, σε έναν διάλογο για τους κώδικες που ο ίδιος εμφύσησε στον οίκο Mugler, το Mugler Creators Program που εισήγαγε πρόσφατα παρέχοντας υποτροφίες σε νέα ταλέντα, αλλά και την δύναμη που μπορούν να έχουν τα ρούχα που φοράμε στην ζωή και τον τρόπο σκέψης μας. “Αγαπώ τους ανθρώπους. Μου αρέσει να τους βοηθάω να διασκεδάζουν ενώ είναι ο εαυτός τους. Αν ένα ψηλοτάκουνο τους βοηθά να το καταφέρουν, τότε είμαι χαρούμενος. Το πιο σημαντικό είναι να σέβεσαι και να φροντίζεις πρώτα τον εαυτό σου”, σχολίασε.

©Nikos Kokalias

Η τρίτη δημιουργική φωνή είναι και απόλυτη shoe lover. Η Creative Director του οίκου Jimmy Choo Sandra Choi αποτελεί μια από τις γυναίκες με την μακροβιότερη θητεία στην ιστορία της luxury fashion. Μαζί με τον δημοσιογράφο, fashion director of AnOther Magazine και κριτικό ανδρικής μόδας των Financial Times Alexander Fury, ανέλυσαν τον σημαντικό ρόλο του craftsmanship για το μέλλον του οίκου, τις συνεργασίες που σε πολλές περιπτώσεις έχουν επαναπροσδιορίσει το Jimmy Choo style, αλλά και το πώς η ίδια έχει αλλάξει τον τρόπο που σχεδιάζει. Η Sandra Choi χαρακτήρισε τον οίκο Jimmy Choo ένα νεαρό ενήλικα, που πλέον έχει βρει την αυτοπεποίθηση και νιώθει ελεύθερος να δημιουργεί. Η ουσία του brand παραμένει πάντα η ίδια. Δεν παρέλειψε επίσης να σχολιάσει πως αγαπάει ιδιαίτερα τα vintage shops γιατί όλα τα παπούτσια δείχνουν πολύ φορεμένα και αυτός είναι ο σκοπός τους.

©Nikos Kokalias

Το τρίτο συνέδριο της Vogue Greece Change Makers ήταν ένα πεδίο ανάδειξης του σύχρονου storytelling του ελληνικού κοσμήματος, μέσα από μια νέα γενιά σχεδιαστών που ανοίγει τα φτερά στης στη διεθνή αγορά. Η ενότητα THE GREEK FACTOR: Greek Creative Jewelry at the Forefront, προσκάλεσε στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών τους: Αρίων Σπυρίδη General Manager of Minas Designs, Γιάννη Σεργάκη και Ιλεάνα Μακρή, σε έναν διάλογο για το μέλλον του ελληνικού κοσμήματος με την Editor-in-Chief της Vogue Greece Έλις Κις. “Ο Minas είχε πάντα μια συγκεκριμένη φιλοσοφία την οποία προστατεύουμε. Φυσικα προσθέτουμε πράγματα και τη δική μας πινελιά καθώς ο κοσμος εξελίσσεται. Υπάρχει σεβασμός στην πρώτη ύλη και στον άνθρωπο. Με γνώμονα αυτά σχεδιάζουμε. Είναι πολύ σημαντικό να επενδύσουμε στη νέα γενιά για να συνεχίσει η φιλοσοφία του brand μας”, δήλωσε ο Αρίων Σπυρίδης. “Να μην κοιτάζουν τοπικιστικά. Να συσπειρωθεί η ελληνική κοινωνία και οι νέοι δημιουργοί και να βγουν προς τα έξω”, ήταν η συμβουλή του Γιάννη Σεργάκη προς τους νέους σχεδιαστές με την Ιλεάνα Μακρή να συνεχίζει: “Να εμπνέονται από άλλα πράγματα αλλά να βγάζουν την προσωπική τους άποψη. Ο χώρος έχει μεγάλο ανταγωνισμό και χρειάζεται δουλειά”.

©Nikos Kokalias
©Nikos Kokalias

Στη συνέχεια η σκηνή του Μεγάρου Μουσικής έλαμψε ακόμα περισσότερο, καθώς υποδέχτηκε το θρυλικό supermodel των 70s Marisa Berenson, μια σταρ που καθόρισε μια ολόκληρη γενιά στη μόδα, με το χαμαιλεοντικό πρόσωπό της και την ικανότητά της να μεταμορφώνεται. Ο όρος μούσα που της αποδόθηκε δεν ήταν καθόλου τυχαίος αφού στο πρόσωπό της βρήκαν έμπνευση μεταξύ άλλων οι σχεδιαστές Yves Saint Laurent και ο Halston. Αυτή την χρυσή εποχή και τις μοναδικές εμπειρίες που αποκόμισε, αφηγήθηκε στον Editor at Large της Vogue Greece Filep Motwary, με τον οποίο μίλησαν για τις θρυλικές φωτογραφίσεις της στη Vogue, τους Αμερικανούς και Ευρωπαίους designers αλλά και την καθοριστική επίδραση που είχαν στη ζωή της η γιαγιά της Elsa Schiaparelli και η Diana Vreeland που την ανακάλυψε. “Για εμένα τα icons αντιπροσωπεύουν κάτι ιερό. Το να αποκαλείσαι icon είναι ένα πραγματικά μεγάλο κοπλιμέντο. Όταν εκπροσωπείς αυτό τον τίτλο πρέπει να τον τιμάς. Αν είσαι αρκετά τυχερός ώστε να εμπνέεις ανθρώπους, θα πρέπει να το σέβεσαι αυτό και να συμπεριφέρεσαι με αντίστοιχο τρόπο”, δήλωσε στον Filep Motwary. Όσον αφορά τη μοναδική ατμόσφαιρα των 70s, συνέχισε: “Πιστεύω πως ήταν μια περίοδος μεγάλης ελευθερίας και αυτοέκφρασης. Μπορούσαμε να εκφραστούμε ελεύθερα με τον τρόπο που θέλαμε. Νιώθω πολύ τυχερή που έζησα αυτή την περίοδο. Βλέπω πολλούς νέους ανθρώπους που θα ήθελαν πολύ να βιώσουν αυτή την εποχή. Ήταν μια υπέροχη περίοδος”.

©Nikos Kokalias

Η Vogue Greece μοιράζεται με τους αναγνώστες της αποκλειστικές λεπτομέρειες από την πρώτη γραμμή των fashion shows, αυτή τη φορά όμως μέσα από την ενότητα IT’S MAGIC: The Making of a Fashion Show, έστρεψε τους προβολείς στους key people που συνθέτουν την μαγεία πίσω από τα φώτα. Πώς χτίζεται ένα fashion show; Πώς επιλέγεται το soundtrack, τα μοντέλα ή τα ονόματα που θα καθίσουν στη front row; Την απάντηση έδωσαν, o Founder του Bureau Betak Alexandre de Betak, ο Founder του Lucien Pages Communication Lucien Pagès, Michel Gaubert και η founder and Global Editor-in-Chief του 10 Magazine Sophia Neophitou-Apostolou, με συντονίστρια την Consultant Emily Zak. “Πρέπει να έχεις πλήρη κατανόηση του brand αλλά και της στιγμής. Εσύ φτιάχνεις τους κανόνες για το πώς προσεγγίζεις κάτι. Για εμένα είναι σημαντικό να κάνεις ένα show προσιτό και αξέχαστο στο κοινό, να έχεις μια σύνδεση με το brand. Είναι σημαντικό να θυμάσαι που βρίσκεσαι και ποιο είναι το DNA του brand”, δήλωσε ο Alexandre de Betak. Ο Lucien Pagès συμπλήρωσε: “Δεν θέλω να δω AI. Θέλω τα shows να έχουν αληθινό συναίσθημα”.

©Panos Davios

Η πρώτη από τις Creative Voices που ανέβηκε στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών ήταν η εκθαμβωτική Cindy Bruna, supermodel, ambassador της L’Oréal Paris και ακτιβίστρια, που με τον δυνατό λόγο της αλλάζει τα στερεότυπα της ομορφιάς και στρέφει το επίκεντρο της συζήτησης στο ζήτημα της συμπεριληπτικότητας στο μόντελινγκ. Παράλληλα ως ambassador της γαλλικής οργάνωσης Solidarité Femmes, στηρίζει γυναίκες-θύματα ενδοοικογενειακής βίας, αποτελώντας ένα ισχυρό role model που χρησιμοποιεί την φωνή της για σημαντικούς σκοπούς. Η Cindy Bruna αποκάλυψε λεπτομέρειες της διαδρομής της στον Βλάση Κωστούρο. “Μου πήρε καιρό να συνειδητοποιήσω πως η αξία μου δεν καθορίζεται από το εάν θα με επιλέξουν σε ένα κάστινγκ. Πρέπει να διαχωρίσεις τον εαυτό σου από τις γνώμες των άλλων. Πρέπει να γνωρίζεις ότι η αξία σου είναι μεγαλύτερη από όλα αυτά”, δήλωσε και συνέχισε. “Το να έχουμε φωνή είναι η υπερδύναμή μας. Μπορούμε να έχουμε πραγματικό αντίκτυπο”.

©Nikos Kokalias

Τον λόγο στη συνέχεια πήρε μια από τις πιο αυθεντικές avant-garde φωνές στο χώρο της μόδας. Η Iris Van Herpen εξομολογήθηκε στον Editor at Large της Vogue Greece Filep Motwary τη σχέση της με το σώμα, με το οποίο και πειραματίζεται στις Haute Couture δημιουργίες της, τον ρόλο της τεχνολογίας και της μηχανικής που ωθούν τη μόδα ένα βήμα μπροστά, αλλά και το συναίσθημα που είναι πάντα υπαρκτό στην σχεδιαστική διαδικασία. “Μου αρέσει να σκέφτομαι για τη δουλειά μου πως οπτικοποιώ το αόρατο. Θέλω οι συλλογές μου να γεννιούνται αυθόρμητα. Για εμένα αυτές οι συλλογές είναι οι καλύτερες. Το κόνσεπτ έρχεται πολύ οργανικά. Ξεκινώ την έρευνα πάνω σε ένα στοιχείο και συνήθως το κόνσεπτ έρχεται φυσικά”, δήλωσε.

©Nikos Kokalias

Η τελευταία λαμπερή προσκεκλημένη του τρίτου συνεδρίου της Vogue Greece είναι μια σχεδιάστρια-θρύλος. Η εμβληματική Diane Von Furstenberg σε μια αληθινά empowering συζήτηση με την Έλις Κις. “Όταν είσαι υπεύθυνος για τον εαυτό σου και αληθινός, είσαι ελεύθερος. Μεγαλώνοντας ήξερα το είδος της γυναίκας που ήθελα να είμαι, ήθελα να είμαι μια γυναίκα υπεύθυνη. Να έχω τη ζωή ενός άντρα στο σώμα μιας γυναίκας. Το υπεύθυνος δεν σημαίνει επιθετικός. Είναι μια δέσμευση στον εαυτό μας. Είναι η σχέση που έχουμε με τον εαυτό μας”, ήταν το μάθημα αυτοπεποίθησης που μοιράστηκε με το κοινό.

Το τρίτο συνέδριο της Vogue Greece Change Makers είναι γεγονός, αποτελώντας πλέον έναν καθιερωμένο θεσμό στο χώρο της μόδας.

Η εταιρεία YARD ήταν υπεύθυνη για το brand identity, το set design, τα έπιπλα, τα video και την παραγωγή του Συνεδρίου. / vogue.gr

Exit mobile version