News&

“Φωτιά” στο πολιτικό σκηνικό μετά την ακύρωση από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση της απόφασης της ΔΕΥΑΚ για ορισμό ορκωτών ελεγκτών για έκτακτο διαχειριστικό έλεγχο της περιόδου 2019-2023

Share

 

“Φωτιά” έχει πάρει πλέον το πολιτικό σκηνικό στην Κάλυμνο, μετά και την ακυρωτική απόφαση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης για την απόφαση του ΔΣ της ΔΕΥΑΚ για ορισμό ορκωτών ελεγκτών για την περίοδο 2019 – 2023, ενώ ο Δ. Διακομιχάλης καταγγέλλει τις πρακτικές του σημερινού προέδρου της επιχείρησης αλλά και του Δημάρχου και ζητά ο ίδιος έκτακτο διαχειριστικό έλεγχο, αναφερόμενος σε πρακτικές “βεντέτας” από τον Μ. Λελέκη, με “φόντο” την ΑΝΕΚ, ενώ ο σημερινός πρόεδρος δηλώνει αποφασισμένος να φτάσει τους ελέγχους μέχρι “το κόκαλο”και θα προσφύγει παντού. 

Με απόφασή της η γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου, ακύρωσε την απόφαση που έλαβε κατά πλειοψηφία το Διοικητικό Συμβούλιο της ΔΕΥΑΚ (καταψήφισαν οι Μικές Ρήγας και Γιώργος Μαύρος), για την διενέργεια διαγωνισμού για τον ορισμό Ορκωτών Ελεγκτών για έκτακτο διαχειριστικό έλεγχο της ΔΕΥΑ Καλύμνου για τα έτη 2019 έως και 2023, καθώς,σύμφωνα με την απόφαση, αρμόδιος για τον ορισμό των ελεγκτών,είναι ο Γραμματέας της Α.Δ. και όχι το Δ.Σ. της επιχείρησης, τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι αφορά “αντικείμενο που εκφεύγει της αρμοδιότητας του συγκεκριμένου οργάνου και κατά παράβαση κάθε διάταξης νόμου” και συνεχίζει πως “προκύπτει ότι η υπό εξέταση απόφαση δεν είναι σύννομη και πρέπει να ακυρωθεί”.

Η σχετική απόφαση της Γραμματέως της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου, Μαριάννας Νικολαϊδου,καταλήγει στα παρακάτω:

“Ακυρώνουμε την υπ’ αρ. 65/2024 (ΑΔΑ: 699ΥΟΕΠΛ-Η74) απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Δ.Ε.Υ.Α Καλύμνου , σύμφωνα με το σκεπτικό της παρούσας. Κατά της απόφασης αυτής μπορείτε να προσφύγετε, εντός ενός (1) μηνός από την έκδοση ή κοινοποίηση αυτής, στην Ειδική Επιτροπή του άρθρου 152 του ν. 3463/2006, που εδρεύει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου στη Ρόδο (Πλ. Ελευθερίας 1), σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 238 παρ. 1 του ν.3852/2010 και 151 του ν. 3463/2006.”

Στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου, είχαν καταθέσει έγγραφες αναφορές κατά των αποφάσεων του ΔΣ της ΔΕΥΑΚ που αφορούσαν τον έκτακτο διαχειριστικό έλεγχο και τον ορισμό των ορκωτών ελεγκτών, ο τέως Πρόεδρος της ΔΕΥΑΚ Δημήτρης Διακομιχάλης και ο πρώην Πρόεδρος Μικές Ρήγας.

Δ. ΔΙΑΚΟΜΙΧΑΛΗΣ: ΖΗΤΗΣΑ ΕΚΤΑΚΤΟ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΟ ΕΛΕΓΧΟ ΣΤΗΝ ΔΕΥΑΚ

Να επισημανθεί πως ο τ. Δήμαρχος και τ. πρόεδρος της ΔΕΥΑΚ, Δημήτρης Διακομιχάλης, μιλώντας στην εφημερίδα “Δημοκρατική” της Ρόδου και στην δημοσιογράφο Νατάσα Παμπρή, προχώρησε σε πολλές καταγγελίες ενώ τόνισε πως ζήτησε ο ίδιος Έκτακτο Διαχειριστικό Έλεγχο στην ΔΕΥΑΚ, αναφέροντας τα εξής: «Με επιστολή που εστάλη στη Γ.Γ. ζητώ να υπάρξει έκτακτος διαχειριστικός έλεγχος από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου, προκειμένου να διαφυλάξω τη διαδρομή μου στα κοινά από εσφαλμένες εντυπώσεις που ενδέχεται να δημιουργηθούν μετά την παράνομη διαδικασία που για πολιτικούς λόγους ακολουθείται- με απόλυτη γνώση του δημάρχου κ. Μαστροκούκου- από τον πρόεδρο της Δ.Ε.Υ.Α.Κ», καταγγέλλοντας τις πρακτικές της σημερινής διοίκησης και προσθέτοντας πως “Η λειτουργία του προέδρου της ΔΕΥΑΚ στο νησί μας, έχει αγγίξει πλέον επικίνδυνα επίπεδα”.

(Ορκωτοί λογιστές στη ΔΕΥΑ Καλύμνου… με φόντο την ΑΝΕΚ! – Δημοκρατική της Ρόδου)

ΛΕΛΕΚΗΣ: Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΘΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΕΙ

Η αποφασιστικότητα του σημερινού προέδρου της ΔΕΥΑΚ, Μιχάλη Λελέκη, είναι δεδομένη, ότι ο έλεγχος των οικονομικών στην ΔΕΥΑΚ θα προχωρήσει και η ρητή αναφορά του πως “Δεν υπάρχει ούτε μία στο εκατομμύριο να μην γίνει έλεγχος. Τα στοιχεία που έχουμε στα χέρια μας θα αποκαλύψουν την αλήθεια στον καλυμνιακό λαό“, δείχνουν πως, παρόλη την πρόσφατη εξέλιξη, ο ίδιος δεν θα σταματήσει και θα φέρει στο φως όλα τα στοιχεία, όπως ανέφερε στην τελευταία του συνέντευξη και στην οποία είχε τονίσει πως “ο κ. Διακομιχάλης φοβάται τον έλεγχο

ΓΙΑΤΙ ΑΝ ΚΑΙ ΓΝΩΡΙΖΑΝ ΠΗΡΑΝ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ;

Ερωτήματα επίσης προκύπτουν από αυτή την εξέλιξη, καθώς ήταν γνωστό πως το ΔΣ της επιχείρησης δεν μπορούσε να λάβει παρόμοια απόφαση και παρόλα αυτά, προχώρησε στην ανάθεση σε συγκεκριμένη εταιρεία ορκωτών ελεγκτών, όπως προκύπτει από την απόφαση με αριθμό  65/2024, αν και γνώριζαν ότι θα υπάρξουν προσφυγές κατά της απόφασης, ένα στοιχείο που άφησε να εννοηθεί και στην πρόσφατή του συνέντευξη τύπου ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΚ, ο οποίος μάλιστα τόνισε πως ανεξάρτητα από τις όποιες ενστάσεις, ο έλεγχος θα γίνει και ότι η σημερινή διοίκηση έχει στα χέρια της στοιχεία που “θα αποκαλύψουν την αλήθεια στον Καλυμνιακό λαό”. Παράλληλα να αναφερθεί πως ο π. πρόεδρος της ΔΕΥΑΚ, Μικές Ρήγας και μέλος του ΔΣ, να επισημανθεί πως στην συνεδρίαση του ΔΣ που αποφάσισε τον ορισμό των ελεγκτών, εξέφρασε τις επιφυλάξεις του σχετικά με τη διαδικασία, υποστηρίζοντας ότι η αίτηση για νέο διαχειριστικό έλεγχο μπορεί να μην είναι σύμφωνη με τη νομοθεσία. Ήταν λοιπόν ξεκάθαρο πως οι δύο πρώην πρόεδροι της επιχείρησης, θα προσέφευγαν στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση,κατά της νομιμότητας της απόφασης, γεγονός που δεν εμπόδισε τη σημερινή διοίκηση να προχωρήσει στον ορισμό.

Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΩΣ ΤΗΣ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΑΙΓΑΙΟΥ

Η απόφαση της Γραμματέως της Αποκεντρωμένης Διοίκησης αναφέρει τα παρακάτω (στο τέλος του παρόντος παρατίθεται το σύνολο της απόφασης όπως αναρτήθηκε στο ΔΙΑΥΓΕΙΑ σε μορφή pdf)

Επειδή, με τις διατάξεις του άρθρου 214 παρ. 1 του ν. 3852/2010, όπως ισχύει, ορίζεται ότι: «Το κράτος ασκεί στους Ο.Τ.Α. και στα νομικά πρόσωπα αυτών εποπτεία, που συνίσταται αποκλειστικά σε έλεγχο νομιμότητας και δεν επιτρέπεται να εμποδίζει την πρωτοβουλία και την ελεύθερη δράση τους ούτε να υπεισέρχεται σε κρίσεις για τη σκοπιμότητα της δράσης τους ή να θίγει τη διοικητική και οικονομική τους αυτοτέλεια. Ειδικότερα η κρατική εποπτεία των Ο.Τ.Α. συνίσταται: (α) σε έλεγχο των πράξεων (έλεγχος νομιμότητας) και (β) σε έλεγχο των προσώπων (πειθαρχικός έλεγχος των αιρετών)».

Επειδή, με τις διατάξεις του άρθρου 226 «Αυτεπάγγελτος έλεγχος νομιμότητας» παρ. 1 του ν. 3852/2010, όπως ισχύει, ορίζεται ότι «1. Ο Επόπτης Ο.Τ.Α.(Γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης κατά το μεταβατικό στάδιο) μπορεί αυτεπαγγέλτως να ακυρώσει οποιαδήποτε απόφαση των συλλογικών ή μονομελών οργάνων των δήμων, των περιφερειών, των νομικών προσώπων αυτών, καθώς και των συνδέσμων τους, για λόγους νομιμότητας, μέσα σε προθεσμία δύο (2) μηνών αφότου η απόφαση έχει δημοσιευτεί ή εκδοθεί».

Επειδή, με τις διατάξεις του άρθρου 238 «Εποπτεία των Ο.Τ.Α. μέχρι την έναρξη λειτουργίας της ΑΥΕ Ο.Τ.Α. – Μετάταξη στην ΑΥΕ Ο.Τ.Α. προσωπικού των  Αποκεντρωμένων Διοικήσεων – Έναρξη λειτουργίας ΑΥΕ Ο.Τ.Α.» παρ.1 του ιδίου νόμου ορίζεται ότι: «1. Μέχρι την έναρξη λειτουργίας της ΑΥΕ Ο.Τ.Α. ο έλεγχος νομιμότητας των πράξεων, κατά τα άρθρα 225 έως 227, ασκείται από τον Συντονιστή (νυν Γραμματέα) της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης και τις Ειδικές Επιτροπές του άρθρου 152 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (ν. 3463/2006, Α’ 114), οι οποίες βρίσκονται στις έδρες των περιφερειών που ανήκουν στην ανωτέρω Αποκεντρωμένη Διοίκηση….».

Επειδή, με την υπ’ αρ. 11/2007 (αρ. πρωτ. 7666/07-02-2007) Εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών με θέμα «Εποπτεία των πράξεων των συλλογικών και μονομελών οργάνων των πρωτοβάθμιων ΟΤΑ» στη σελ. 12 «Αυτεπάγγελτος έλεγχος νομιμότητας» ορίζεται ότι «ο Γενικός Γραμματέας της Περιφέρειας (νυν Γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης) μπορεί να ακυρώσει οποιαδήποτε πράξη, μονομελών ή συλλογικών οργάνων της τοπικής αυτοδιοίκησης α΄ βαθμού, πέρα από αυτές που υποχρεωτικά στέλνονται κατά τα ανωτέρω. Ο Γενικός Γραμματέας της Περιφέρειας ασκεί τον αυτεπάγγελτο έλεγχο μετά από οποιονδήποτε τρόπο περιέλθει σε γνώση του η πράξη αυτή. Δηλ. ο Γενικός Γραμματέας μπορεί να ασκήσει τον έλεγχο αυτόν ή κατόπιν αναφοράς πολίτη, ή δημοσιεύματος στον Τύπο ή εφόσον η πράξη αυτή περιήλθε στην υπηρεσία της Περιφέρειας από τον ίδιο τον ΟΤΑ α΄ βαθμού κλπ.».

Επειδή, η υπ΄ αρ. 65/2024 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΔΕΥΑ Καλύμνου με θέμα «Έγκριση πρακτικού επιτροπής διαγωνισμού για τον ορισμό Ορκωτών –Ελεγκτών Λογιστών» εκδόθηκε στις 04-11-2024 και αναρτήθηκε στο διαδικτυακό τόπο «Διαύγεια» με ΑΔΑ: 699ΥΟΕΠΛ-Η74 στις 05-11-2024, επομένως ο Επόπτης Ο.Τ.Α. (νυν Γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης) μπορεί αυτεπαγγέλτως να την ακυρώσει μέσα σε προθεσμία δύο (2) μηνών αφότου η απόφαση έχει δημοσιευτεί ή εκδοθεί σύμφωνα με την παρ.1 του άρθρου 226 του ν. 3852/2010, όπως ισχύει.

Επειδή, ο Επόπτης Ο.Τ.Α. (νυν Γραμματέας) στο πλαίσιο του ελέγχου νομιμότητας μπορεί να ασκήσει παρεμπιπτόντως έλεγχο και σε κάθε άλλη πράξη , στην οποία στηρίχθηκε η έκδοση της κατακυρωτικής. Η κατακυρωτική πράξη ακυρώνεται, εάν από τον  παρεμπίπτοντα έλεγχο προκύψει ότι η κατακυρωτική απόφαση στηρίχτηκε σε προηγηθείσα μη νόμιμη πράξη της σχετικής διαδικασίας.

Επειδή, με τις διατάξεις του άρθρου 18 «Διαχειριστικός Έλεγχος» του Ν. 1069/1980 (191’/ Α) ορίζεται ότι: «1. Ο τακτικός οικονομικός έλεγχος της διαχείρισης της επιχείρησης διενεργείται από δύο (2) ορκωτούς ελεγκτές λογιστές, οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι στο  Μητρώο Ορκωτών Λογιστών της παρ. 1 του άρθρου 13 του π.δ. 226/1992 (Α` 120).2. Οι ορκωτοί ελεγκτές επιλέγονται με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου, ύστερα από διαδικασία υποβολής προσφορών που διενεργείται από την επιχείρηση, με κριτήριο την οικονομικότερη προσφορά. Η αμοιβή των ορκωτών ελεγκτών βαρύνει τη Δ.Ε.Υ.Α..3. Η απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου περί επιλογής των ορκωτών ελεγκτών υποβάλλεται στον Συντονιστή (νυν Γραμματέα)της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης, ο οποίος διορίζει τους ορκωτούς ελεγκτές που επιλέχθηκαν κατά τη διαδικασία της προηγούμενης παραγράφου.».

Επειδή, με τις διατάξεις του άρθρου 20 παρ. 2. του ιδίου ως άνω νόμου ορίζεται ότι: «Ο Γενικός Γραμματέας της Περιφέρειας (νυν Γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης) ελέγχει τον ισολογισμό, τον απολογισμό και την έκθεση πεπραγμένων και μπορεί να διατάξει τη διενέργεια έκτακτου διαχειριστικού και ταμειακού ελέγχου από ορκωτούς ελεγκτές.”

Επειδή με την υπ’ αρ. 2052/2024 απόφαση Προέδρου της Δ.Ε.Υ.Α Καλύμνου προβήκατε σε πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος με αντικείμενο υπηρεσίας τον έκτακτο διαχειριστικό έλεγχο της Δ.Ε.Υ.Α.Κ για τα έτη 2019-2023 από δυο ορκωτούς – λογιστές.

Επειδή, με την υπ΄ αρ. 65/2024 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Δ.Ε.Υ.Α Καλύμνου με θέμα «Έγκριση πρακτικού επιτροπής διαγωνισμού για τον ορισμό Ορκωτών – Ελεγκτών Λογιστών» αποφασίστηκε η έγκριση του πρακτικού αξιολόγησης προσφορών με αρ. πρωτ. 2191/22.10.2024.

Επειδή, κατόπιν της υπ’ αρ. 65/2024 απόφασή σας, προβήκατε με την υπ’ αρ. 2334/13.11.2024 σε υπογραφή σύμβασης παροχής υπηρεσιών με την εταιρεία “ΧΧΧΧΧΧΧ” προκειμένου η ανωτέρω ανάδοχος να διενεργήσει έκτακτο διαχειριστικό έλεγχο της επιχείρησης Δ.Ε.Υ.Α.Κ για τα έτη 2019 έως 2023.

Επειδή, σύμφωνα με τις ανωτέρω διατάξεις των άρθρων 18 και 20 του Ν. 1069/1980 (191’/ Α) μόνο αρμόδιο όργανο να διορίζει ορκωτούς ελεγκτές για τακτικό διαχειριστικό έλεγχο και να διατάξει τη διενέργεια έκτακτου διαχειριστικού ελέγχου από ορκωτούς ελεγκτές των Δ.Ε.Υ.Α είναι ο Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης.

Επειδή, η Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου δεν έχει διατάξει τη διενέργεια έκτακτου διαχειριστικού ελέγχου στην Δ.Ε.Υ.Α Καλύμνου, για τα έτη 2019 έως 2023.

Επειδή, δεν απορρέει από καμία διάταξη νόμου η αρμοδιότητα του Διοικητικού Συμβουλίου Δ.Ε.Υ.Α να αποφασίζει για έκτακτο διαχειριστικό έλεγχο της επιχείρησης.

Επειδή, η υπ΄ αρ. 65/2024 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Δ.Ε.Υ.Α Καλύμνου αφορά κατακύρωση ανάθεσης υπηρεσίας ορκωτών – ελεγκτών λογιστών προκειμένου να διενεργήσουν έκτακτο διαχειριστικό έλεγχο της Δ.Ε.Υ.Α Καλύμνου για τα έτη 2019 έως και 2023, αντικείμενο που εκφεύγει της αρμοδιότητας του συγκεκριμένου οργάνου και κατά παράβαση κάθε διάταξης νόμου.

Επειδή, από τα ανωτέρω αναφερόμενα, προκύπτει ότι η υπό εξέταση απόφαση δεν είναι σύννομη και πρέπει να ακυρωθεί.

ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ

Ακυρώνουμε την υπ’ αρ. 65/2024 (ΑΔΑ: 699ΥΟΕΠΛ-Η74) απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Δ.Ε.Υ.Α Καλύμνου , σύμφωνα με το σκεπτικό της παρούσας.

Κατά της απόφασης αυτής μπορείτε να προσφύγετε, εντός ενός (1) μηνός από την έκδοση ή κοινοποίηση αυτής, στην Ειδική Επιτροπή του άρθρου 152 του ν. 3463/2006, που εδρεύει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου στη Ρόδο (Πλ. Ελευθερίας 1), σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 238 παρ. 1 του ν.3852/2010 και 151 του ν. 3463/2006.

ΠΗΓΗ: palmoskalymnou.gr

Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΝΙΚΟΛΑΪΔΟΥ

Exit mobile version