Ιωάννης Μπρας: Ολική επαναφορά και ολοκληρωτική ανάπτυξη για την κρουαζιέρα, το 2024!

Share

 

ΟΛΙΚΗ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ Κ ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΑΜΕNEΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ ΤΟ 2024!

Πάνω από 36 εκατομμύρια επιβάτες αναμένεται φέτος να ταξιδέψουν μέσω της κρουαζιέρας –παρά τις γεωπολιτικές εξελίξεις, ενώ το 2023, έκλεισε με επίσης θετικό πρόσημο και με πάνω από 32 εκατομμύρια επιβάτες.

Για την Ελλάδα, το 2023 έκλεισε με ρεκόρ αφίξεων στην κρουαζιέρα, αφού ήρθαν στην χώρα μας πάνω από 7 εκατομμύρια επιβάτες, ενώ για φέτος, οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για 8-10% αύξηση σε αφίξεις (αναλόγως τις διεθνείς εξελίξεις).

Αυτά τα νούμερα ανακοίνωσε μιλώντας αποκλειστικά στην ‘δημοκρατική’, ο διευθύνων σύμβουλος της Five Senses Consulting και σύμβουλος Ανάπτυξης Κρουαζιέρας για τον προορισμό της Ρόδου, κ. Ιωάννης Μπρας, ο οποίος είχε επαφές και με την διοίκηση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου.

«Άρτι αφιχθείς από την διεθνή έκθεση ‘Seatrade Cruise Global’ στο Μαϊάμι στην οποία συμμετείχα, με πάρα πολύ μεγάλη επιτυχία όπου έλαβαν μέρος πάνω από 12.000 εκπροσώπους του κλάδου της κρουαζιέρας. Συζητήθηκαν οι τάσεις για τα επόμενα χρόνια, το θέμα της Σέγκεν και της Βίζας για τα επόμενα βήματα καθώς και το πώς βαδίζουμε για τον ενεργειακό μηδενισμό μέχρι το 2050 –όπως έχει δηλώσει η βιομηχανία της κρουαζιέρας. Από εκεί και πέρα, τα νέα ήταν πολύ θετικά αφού πάνω από 36 εκατομμύρια επιβάτες αναμένεται φέτος να ταξιδέψουν μέσω της κρουαζιέρας ενώ το 2023, έκλεισε με επίσης θετικό πρόσημο και με πάνω από 32 εκατομμύρια επιβάτες».

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, το 46-50% των πλοίων σήμερα έχουν την δυνατότητα να συνδεθούν με ηλεκτρική φιλική προς το περιβάλλον τροφοδοσία στα λιμάνια, καθώς το μεγάλο στοίχημα είναι οι διεθνείς προορισμοί κρουαζιέρας πρέπει να φροντίσουν να έχουν την δυνατότητα γι αυτή την διαδικασία.

Επιπρόσθετα, ανακοινώθηκε ότι σύμφωνα με τις εκτιμήσεις πάνω από 10 εκατομμύρια, θα είναι οι επιβάτες που θα ταξιδέψουν για πρώτη φορά με τουλάχιστον πέντε φορές περισσότερο, να ταξιδέψουν ξανά.

«Η κρουαζιέρα παγκοσμίως, ισοδυναμεί στο 1,5% της παγκόσμιας κίνησης –ενώ το υπόλοιπο είναι οι ‘διακοπές στην ξηρά’. Συνεπώς, υπάρχουν τεράστια περιθώρια βελτίωσης σε αυτό τον κλάδο. Το νέο moto των εταιρειών κρουαζιέρας είναι ‘From dreaming to delivering’ ενώ, υπάρχει τάση για νέες παραγγελίες πλοίων. Συνεπώς, θα πιάσουμε τον στόχο των 40 εκατομμυρίων επιβατών (παγκοσμίως) πολύ νωρίτερα από το 2030 που περιμέναμε. Αυτή την στιγμή, αναμένονται πάνω από 56 – 60 νέα πλοία που θα παραδοθούν μέχρι το 2028» -ανέφερε ο κ. Μπρας.

Ένα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι έχουν διαφοροποιηθεί και τα όρια ηλικίας. Σύμφωνα με τα στοιχεία των εταιρειών κρουαζιέρας, αντί για τις ηλικίες 54 – 58, υπάρχει και η ‘multigeneration’ τάση για όλες τις… γενιές που επιλέγουν να ταξιδέψουν με κρουαζιερόπλοιο.

Η Ελλάδα πάντως, είναι πολύ ψηλά στις προτιμήσεις ενώ, υπάρχει και η τάση για προορισμούς luxury:

«Αυτό όμως προϋποθέτει για κάθε λιμάνι που θέλει να υποδέχεται πελάτες υψηλής οικονομικής βαθμίδας, να διαθέτει όλες τις απαραίτητες υποδομές, τις υπηρεσίες και την απόλυτη τήρηση κανονισμών ασφαλείας. Επιπρόσθετα, πρέπει να υπάρχουν και οι προσφερόμενες υπηρεσίες ξηράς (λεωφορεία, μινι βαν, μετακινήσεις, ξεναγοί κ.ο.κ.)

ΝΕΕΣ ΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΡΟΔΟ!
Ερωτηθείς σχετικά με την Ρόδο ως τουριστικός προορισμός κρουαζιέρας, ο κ. Μπράς ανέφερε ότι παρά τις γεωπολιτικές εξελίξεις, προς το παρόν δεν υπάρχουν ακυρώσεις αλλά ενδεχομένως, κάποια πλοία να αλλάξουν πορεία σε κάποιο περιορισμένο αριθμό.

«Παρακολουθούμε πολύ στενά με τις εταιρείες κρουαζιέρας τις κινήσεις τους και τα επόμενα βήματα. Ειδικά για την Ρόδο, είχαμε επαφή με την διοίκηση του Λ.Τ. όπου υπάρχει πολύ καλό πνεύμα συνεργασίας. Οι επισκέπτες της Ρόδου είναι πάρα πολύ ευχαριστημένοι (στο σύνολο των εταιρειών) ενώ το Test Homeport θα γίνει με την εταιρεία ‘Fred. Olsen Cruise Lines’ που ενδιαφέρονται για την υπηρεσία και αναμένονται στην Ρόδο, για να συζητήσουμε τις λεπτομέρειες για τις επόμενες εξελίξεις. Πρέπει να προχωρήσουμε τις συζητήσεις με την νέα δημοτική αρχή και το Λ.Τ. αφενός για τις εγκαταστάσεις που απαιτούνται για την εφαρμογή του Homeport, αφετέρου να σχεδιάσουμε τα επόμενα βήματα για τον τουρισμό της κρουαζιέρας. Η Ρόδος μπορεί να προσφέρει πολύ καλές υπηρεσίες στον κλάδο ενώ εξετάζουμε το ενδεχόμενο να ξεκινήσει στο νησί το λεγόμενο ‘Flying Stay and Cruise’ που ανοίγει πλέον, άλλους ορίζοντες για την Επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν. Είναι μια τάση που κερδίζει έδαφος στις εταιρείες κρουαζιέρας και αφορά στους επιβάτες που θέλουν να πάνε σε έναν προορισμό αεροπορικώς, να κάνουν τις διακοπές τους και να συνεχίσουν το ταξίδι τους με κρουαζιερόπλοιο!!!» -κατέληξε χαρακτηριστικά.

(δημοσιεύτηκε στην ”δημοκρατική της Ρόδου”)