Κάλυμνος: Συνέντευξη με πολλά ερωτήματα από Μαστροκούκο – Λελέκη για θέματα της ΑΝΕΚ. Απαντήσεις Γ.Θανάτση

Share

Επιχείρησε να «ταράξει τα νερά» για άλλη μια φορά ο Γιάννης Μαστροκούκος με τη συνέντευξη την οποία παραχώρησε την Πέμπτη, 3 Μαρτίου 2022, έχοντας δίπλα του τον Δημοτικό Σύμβουλο και πρώην Πρόεδρο της ΑΝΕΚ , Μιχάλη Λελέκη. Στο τραπέζι έπεσαν πολλά ερωτήματα γύρω από σημαντικά ζητήματα της ΑΝΕΚ τα οποία θεωρούν ότι παραμένουν αναπάντητα. 

ΓΡΑΦΕΙ Η ΕΙΡΗΝΗ ΧΑΛΚΙΤΗ

Όπως έχουμε αναφέρει και στο παρελθόν, τόσο ο Γ. Μαστροκούκος όσο και ο Μ. Λελέκης παρακολουθούν στενά τα τεκταινόμενα στην ΑΝΕΚ και δεν είναι λίγες οι φορές που εκφράζουν, στο ΔΣ ή μέσω δελτίων τύπου και συνεντεύξεων, τις διαφωνίες τους για διάφορους χειρισμούς από μέρους του Δημάρχου Δημήτρη Διακομιχάλη αλλά κυρίως του Προέδρου της εταιρίας Γιώργου Θανάτση.

Ανειλημμένες υποχρεώσεις δεν μας επέτρεψαν να παρακολουθήσουμε τη συνέντευξη της Πέμπτης, ωστόσο επικοινωνήσαμε τηλεφωνικά με τον Γ. Μαστροκούκο και ενημερωθήκαμε αναλυτικά για το τι ειπώθηκε. Ο λόγος που παραχώρησε αυτή τη συνέντευξη ήταν ορισμένα αναπάντητα ερωτηματικά όπως μας είπε , για σημαντικά ζητήματα της ΑΝΕ Καλύμνου και η γενικότερη έλλειψη ενημέρωσης και διαφάνειας γύρω από τα ζητήματα αυτά, με σκοπό να πιεστεί η Διοίκηση της ΑΝΕΚ και να δοθούν απαντήσεις.

Ο Γ. Μαστροκούκος και ο Μ. Λελέκης ζήτησαν για άλλη μια φορά από το Δήμαρχο να φέρει στο Δημοτικό Συμβούλιο το θέμα της αγοράς του νέου σκάφους, μια και δεν έχει ενημερωθεί αναλυτικά η Γενική Συνέλευση και να μάθουν το κόστος της αγοράς και τις συμφωνίες που έγιναν με την εταιρία που ανέλαβε τη ναυπήγηση του. Επίσης θεωρούν ότι απαξιώνονται οι επαγγελματίες του νησιού όταν υπάρχει δυνατότητα να γίνει η ετήσια επιθεώρηση – επισκευή του «Κάλυμνος Ντόλφιν» σε ναυπηγείο στο νησί και αντί αυτού πάει στην Κω.

Ρωτούν λοιπόν και οι δυο, γιατί μεταφέρθηκε το «Κάλυμνος Ντόλφιν» από την Κάλυμνο σε καρνάγιο της Κω; Γιατί δεν πήραν προσφορά από καρνάγιο της Καλύμνου; Γιατί δεν έχουν ενημέρωση για την πορεία των εργασιών ναυπήγησης του νέου σκάφους που θα αντικαταστήσει το «Κάλυμνος Σταρ» – το οποίο είχε άδοξο τέλος-, πόσα είναι τα χρήματα που έλαβε η ΑΝΕΚ ως αποζημίωση και σε ποιο λογαριασμό μπήκαν; Βέβαια οφείλουμε να πούμε ότι για κάποια από τα ερωτήματα που τέθηκαν έχουν δοθεί απαντήσεις με ΔΤ από το γραφείο Δημάρχου, όπως για το ποσό της αποζημίωσης για το «Κάλυμνος Σταρ» ( 750.000 ευρώ) και το που κατατέθηκαν.

Για να κάνουμε σωστά τη δουλειά μας, επικοινωνήσαμε άμεσα με τον Πρόεδρο της ΑΝΕΚ Γ. Θανάτση και μας είπε ότι ο Γ. Μαστροκούκος και ο Μ. Λελέκης επισκέφθηκαν τα γραφεία της εταιρίας και τους παρουσίασε έγγραφα όπου αναφερόταν η καταβολή του ποσού της αποζημίωσης από την ασφαλιστική εταιρία και ότι γνωρίζουν πως τα χρήματα καταβλήθηκαν. Όσο αφορά τις συνθήκες που συνέβη το ατύχημα, η ασφαλιστική εταιρία αρνείται να δώσει στη δημοσιότητα λεπτομέρειες.

Μας ενημέρωσε ότι το συνολικό κόστος ναυπήγησης του νέου σκάφους θα ανέλθει περίπου στο 1.450.000 ευρώ. Το ναυπηγείο θα λάβει 680.000 ευρώ κι έχει λάβει ήδη προκαταβολή και πρώτη δόση ( 180.000 Χ 2). Προκαταβολές έχουν δοθεί επίσης για τις μηχανές, τους μειωτήρες, τα αξονικά, τις ηλεκτρομηχανές, το νηογνώμονα, τον ναυπηγό κ.α. Απάντησε ακόμη πως έχει συμφωνηθεί η αποπληρωμή του σκάφους να γίνει μόλις το σκάφος πέσει στη θάλασσα και ότι το συνολικό κόστος θα καλυφθεί από το ποσό της αποζημίωσης από την απώλεια του «Κάλυμνος Σταρ» και από ίδιους πόρους.

Επίσης διαβεβαίωσε ότι οι εργασίες ναυπήγησης του νέου σκάφους προχωρούν και σε λίγες μέρες θα γίνει το «ξεκαλούπωμα». Όταν τον ρωτήσαμε γιατί έγινε αλλαγή ναυπηγείου ενώ είχαν «πέσει» οι πρώτες υπογραφές, όπως είχαν ανακοινώσει, απάντησε ότι αυτό έγινε μετά από εισήγηση του τεχνικού συμβούλου και του ναυπηγού, επειδή η πρώτη εταιρία με την οποία είχαν συμφωνήσει δεν καθόριζε χρονοδιάγραμμα και ποινικές ρήτρες , όπως αποδέχθηκε το νέο ναυπηγείο Jet Craft.

Όσον αφορά στο γιατί πήγε στην Κω το «Κάλυμνος Ντόλφιν» για τις ετήσιες εργασίες και αν πήραν προσφορές πριν , από Κάλυμνο και Κω, απάντησε λέγοντας ότι είχε γίνει διαγωνισμός τα προηγούμενα χρόνια από τον Γιάννη Διαμαντή και η προσφορά του ναυπηγείου της Καλύμνου ήταν περίπου διπλάσια. Ωστόσο παραδέχτηκε πως εφέτος δεν προχώρησαν σε έρευνα διότι αν η επιθεώρηση-επισκευή γινόταν στην Κάλυμνο, το καρνάγιο δεν παρείχε ασφαλιστική κάλυψη κατά τη διάρκεια των εργασιών, κάτι το οποίο μια και δε μιλάμε για σκάφος ιδιώτη, θεώρησε απαραίτητο.

Τέλος, ρωτήσαμε τον πρόεδρο της ΑΝΕΚ γιατί δεν έκανε αυτή την ενημέρωση σε Γενική Συνέλευση ή στο ΔΣ, όπως ζητούν οι αντιπολιτεύσεις και απάντησε ότι, η ΓΣ πήρε την απόφαση σκοπιμότητας για την αγορά νέου σκάφους, από κει και πέρα η ΓΣ εκπροσωπείται από το Διοικητικό Συμβούλιο το οποίο νόμιμα προχωρεί τις διαδικασίες.

Κλείνοντας να ευχηθώ σύντομα να είναι έτοιμο το νέο αυτό αναπτυξιακό εργαλείο της ΑΝΕΚ, το νέο σκάφος που θα αντικαταστήσει το «Κάλυμνος Σταρ» και να συζητάμε μόνο για το πώς θα μπορεί να αξιοποιηθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Αυτό νομίζω είναι που ενδιαφέρει όλους τους Καλύμνιους. Όσο αφορά τη συνέντευξη του Γ. Μαστροκούκου και τις απαντήσεις του Γ. Θανάτση, τα συμπεράσματα δικά σας…

Ευχαριστούμε τον «Παλμό της Καλύμνου» για τις φωτογραφίες