Χατζημάρκος-Κολιάδης: Ξεκινά το έργο του οδικού δικτύου Ρόδος – Αεροδρόμιο, από την Φανερωμένη (audio)

Share

 

Στο δεύτερο δεκαπενθήμερο του Νοεμβρίου, αμέσως μετά την ολοκλήρωση του ετήσιου τακτικού συνεδρίου της ΚΕΔΕ που θα διεξαχθεί στη Ρόδο, πρόκειται να ξεκινήσει το μεγάλο έργο της αναμόρφωσης του οδικού δικτύου από τον κόμβο της Φανερωμένης  έως το Αεροδρόμιο, έργο πολύ μεγάλης σημασίας για το νησί της Ρόδου, αφού πρόκειται για έναν δρόμο με μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο αλλά και πολλά προβλήματα. 

Για το έργο αυτό, κοινή συνέντευξη Τύπου έδωσαν σήμερα στην Περιφέρεια, ο Περιφερειάρχης Γιώργος Χατζημάρκος και ο Δήμαρχος Ρόδου Αλέξανδρος Κολιάδης, όπου έδωσαν μια πρώτη εικόνα των παρεμβάσεων που θα γίνουν σε βάθος διετίας.

Ο Περιφερειάρχης είπε χαρακτηριστικά ότι στο συγκεκριμένο κομμάτι του οδικού δικτύου αποτυπώνεται όλη η παθογένεια του ελληνικού κράτους και της δημόσιας διοίκησης και ότι κάθε λίγα μέτρα αλλάζει και ο φορέας που έχει την αρμοδιότητα. Τα ζητήματα αυτά αποσαφηνίστηκαν μετά από συνεργασία της αρμόδιων υπηρεσιών της Περιφέρειας με τις αντίστοιχες υπηρεσίες του Δήμου Ρόδου, μέσα από αλλεπάλληλες συναντήσεις όλο το προηγούμενο διάστημα και το έργο θα υλοποιηθεί από την Περιφέρεια ως ενιαίο, ασχέτως της αρμοδιότητας ή μη κάποιων επιμέρους τμημάτων του.

Για την υλοποίησή του έχει υπογραφεί Προγραμματική Σύμβαση μεταξύ Περιφέρειας και Δήμου Ρόδου, βάσει της οποίας η Περιφέρεια αναλαμβάνει τη χρηματοδότηση του έργου από το ΠΔΕ της, ο αρχικός προϋπολογισμός του οποίου ανέρχεται σε 8,6 εκατ. € με ΦΠΑ. 

Ο Αλέξανδρος Κολιάδης ευχαρίστησε τον Γιώργο Χατζημάρκο για την πρωτοβουλία του να προχωρήσει το έργο αυτό σε ένα από τα πιο δύσκολα σημεία του νησιού, για την ταχύτητα που το έργο έφτασε στην ολοκλήρωση της δημοπράτησής του (σημειωτέον ότι η διαδικασία ολοκληρώθηκε προ ολίγων ημερών ενώ πήρε και την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου και πλέον επίκειται η υπογραφή της σύμβασης με τον ανάδοχο) και σημείωσε ότι “αν το νησί δεν γίνει εργοτάξιο, δεν πρόκειται να αλλάξουν τα πράγματα”. 

Από την πλευρά του ο Περιφερειάρχης τόνισε ότι “βασικός στόχος των παρεμβάσεων που περιλαμβάνονται στη μελέτη  είναι η αποτροπή των θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων”. 

Όπως διευκρινίστηκε, το έργο είναι εξαιρετικά μεγάλο και δύσκολο, καθώς συνιστά μια ολιστική τεχνική παρέμβαση στο τμήμα αυτό του οδικού δικτύου, ενώ καθίσταται ακόμη δυσκολότερο, επειδή θα πρέπει να γίνει με τον δρόμο σε χρήση, γεγονός που θα προκαλέσει εκ των πραγμάτων δυσκολίες και γι αυτό τόσο ο Περιφερειάρχης όσο και ο Δήμαρχος, ζήτησαν την υπομονή, την κατανόηση και τη συνεργασία των πολιτών.

Για την μικρότερη δυνατή όχληση, το έργο θα γίνει σε δύο φάσεις και συγκεκριμένα από τον Νοέμβριο 2024 έως τον Απρίλιο 2025 και από τον Νοέμβριο 2025 έως τον Απρίλιο 2026, με τις εργασίες  να σταματούν, σε όποιο σημείο έχουν φτάσει, κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.

Όσον αφορά την κεντρική φιλοσοφία της μελέτης, αυτή συνίσταται στην αντικατάσταση των φωτεινών σηματοδοτών με κυκλικούς κόμβους, σε περίπου 10 σημεία, προκειμένου να αποτραπεί η παράνομη στροφή αριστερά που αποτελεί και τον μεγαλύτερο κίνδυνο για τους χρήστες της οδού.

Επίσης, με ΦΕΚ έχουν κατοχυρωθεί και οι θέσεις όπου προβλέπονται διαβάσεις πεζών, ώστε να μην δημιουργούνται νέες  από τον οποιανδήποτε θέλει να  εξυπηρετήσει την επιχείρησή του, ενώ σε συγκεκριμένα σημεία  θα είναι και οι στάσεις λεωφορείων, ώστε να μην διακόπτεται συνεχώς η κυκλοφορία.

Παράλληλα, υπάρχει πρόβλεψη για παρεμβάσεις σε τρία ακόμα σημεία:

Στην εγκατάσταση δικτύων ομβρίων υδάτων στα σημεία της οδού όπου υπάρχουν λιμνάζοντα ύδατα, πεζοδρόμια σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερη έκταση – προϋπολογισμού επιτρέποντος – και υπογειοποίηση των δικτύων ηλεκτροδότησης με ξήλωμα των ξύλινων στύλων του ΔΕΔΔΗΕ, με τον οποίον έχει έρθει ήδη σε συνεννόηση η Περιφέρεια, ώστε να τρέξει και αυτό το έργο παράλληλα με την μεγάλη εργολαβία.

Αξίζει πάντως να σημειωθεί η επισήμανση που έκανε ο Περιφερειάρχης για την ελλιπή έως ανύπαρκτη αστυνόμευση της οδού από τη Ρόδο ως το αεροδρόμιο, παρά τον τεράστιο κυκλοφοριακό όγκο και τις παράνομες παρεμβάσεις καθ’ όλο το μήκος της, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι “αν υπήρχε αστυνόμευση της οδού τότε ενδεχομένως και η μελέτη θα ήταν τελείως διαφορετική”. (ΠΗΓΗ: realvoice)

Ακούστε εδώ όσα ελέχθησαν στη συνέντευξη Τύπου