Στην ενίσχυση της δυναμικότητας των αεροδρομίων της Σαντορίνης, της Μυκόνου, της Κω και της Κέρκυρας αναμένεται να προχωρήσει το προσεχές διάστημα η Fraport Greece, η εταιρεία που διαχειρίζεται 14 περιφερειακούς αερολιμένες της χώρας (Άκτιο, Χανιά, Κέρκυρα, Καβάλα, Κεφαλονιά, Θεσσαλονίκη, Ζάκυνθος, Κως, Μυτιλήνη, Μύκονος, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος).
«Εστιάζουμε σε τέσσερα αεροδρόμια. Αυτή είναι η άλλη όψη του νομίσματος της εξαιρετικής επιτυχίας που έχει σημειώσει η Ελλάδα στον τουρισμό τα τελευταία 10-15 χρόνια. Από τότε που ξεκινήσαμε να λειτουργούμε, έχουμε αυξήσει τη δυναμικότητά μας κατά 42%, έχουμε φτάσει στην ανώτατη δυναμικότητά μας».
«Τα αεροδρόμια στα οποία θέλουμε να εστιάσουμε και να επενδύσουμε περαιτέρω είναι η Σαντορίνη, η Μύκονος, η Κως και η Κέρκυρα. Σε αυτά τα αεροδρόμια θέλουμε να αυξήσουμε τη δυναμικότητα σε όλους τους τομείς, συμπεριλαμβανομένων των χώρων για τις αποσκευές, των check in, της διαχείρισης επιβατών κ.λπ.», επεσήμανε στο πλαίσιο του 7ου Athens Investment Forum (AIF) o Αλεξάντερ Τσινέλ, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας.
Όπως τόνισε, κάθε χρόνο η εταιρεία πραγματοποιεί επενδύσεις ύψους 50 – 60 εκατ. ευρώ στις υποδομές των αεροδρομίων, «γιατί η ανανέωσή τους δεν τελειώνει ποτέ». Αυτή την περίοδο, σύμφωνα με τον επικεφαλής της εταιρείας, η Fraport Greece έχει σε εξέλιξη ένα επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 150 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση των αεροδιαδρόμων κάποιων εκ των αεροδρομίων που διαχειρίζεται. Μέρος του προγράμματος θα καλυφθεί με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης.
«Επενδύουμε συνεχώς σε εξοπλισμό και νέες υπηρεσίες και προσπαθούμε να είμαστε ένας κινητήριος μοχλός της ανάπτυξης», επεσήμανε ο Αλ. Τσινέλ, εστιάζοντας στην ανάγκη βελτίωσης των δημόσιων υποδομών.
«Βλέπουμε ότι γίνονται επενδύσεις από όλους τους συνεργάτες μας, από τους παράγοντες του τομέα του τουρισμού και αναμένουμε να δούμε και την αντίστοιχη επένδυση και στις δημόσιες υποδομές. Χρειαζόμαστε καλύτερους δρόμους, καλύτερη αποχέτευση, καλύτερη ύδρευση, καλύτερα δίκτυα γενικά. Όλα όσα χαρακτηρίζονται ως δημόσιες υποδομές πρέπει να εκσυγχρονιστούν από τον δημόσιο τομέα, έτσι ώστε ο εκσυγχρονισμός των δημόσιων δικτύων να ακολουθήσει τις δικές μας επενδύσεις για την ανάπτυξη του τουρισμού», τόνισε χαρακτηριστικά.
Ο υπερτουρισμός στην Ελλάδα
Ερωτηθείς για τη συζήτηση περί υπερτουρισμού στην Ελλάδα, ο Αλ. Τσινέλ τόνισε: «Επισκέφθηκα την Καλαμάτα το τελευταίο Σαββατοκύριακο και δεν υπάρχει υπερτουρισμός στη συγκεκριμένη περιοχή τον Νοέμβριο. Υπερτουρισμός είναι αυτό που βλέπουμε στη Βαρκελώνη, ίσως και στην Αθήνα, σε ορισμένες γειτονιές της πρωτεύουσας, όπου ο τουρισμός έχει αρνητικά αποτελέσματα, όπου ο κόσμος δεν μπορεί να βρει κατοικίες και οι τιμές αυξάνονται. Δεν νομίζω, όμως, ότι αυτό συμβαίνει γενικά στην Ελλάδα. Υπάρχουν εντάσεις τοπικά, αλλά πιστεύω ότι μπορούν να ξεπεραστούν. Αυτό μπορεί να γίνει με επενδύσεις στις υποδομές».
Επικεντρώθηκε, μάλιστα, στην έλλειψη προσωπικού, καθώς και στην ανάγκη επιμήκυνσης της τουριστικής σεζόν. «Είμαστε μια εξαιρετικά εποχική επιχείρηση κι αν συνεχιστεί αυτό, δεν θα μπορέσουμε να αναπτυχθούμε περισσότερο. Τι μπορούμε να κάνουμε για να προσελκύσουμε τον τουρίστα τον χειμώνα; Σε ορισμένα αεροδρόμια το έχουμε καταφέρει. Ήδη προσπαθούμε να μεταφέρουμε το τέλος της σεζόν μέχρι τέλος Νοεμβρίου. Συνεργαζόμαστε στενά με την τοπική κοινωνία και την τοπική αυτοδιοίκηση προς αυτή την κατεύθυνση. Ο υπερτουρισμός απειλεί, αλλά μπορούμε να τον διαχειριστούμε», κατέληξε.
Υπενθυμίζεται ότι με βάση τις προβλέψεις, η επιβατική κίνηση στα 14 αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece θα φτάσει τα 35,9 εκατ. επιβάτες για το 2024, αριθμός που παραπέμπει σε άνοδο της επιβατικής κίνησης κατά 6% σε σύγκριση με πέρυσι.
Το 9μηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου, η επιβατική κίνηση στα εν λόγω αεροδρόμια κατέγραψε άνοδο 5,9% σε ετήσια βάση. Η κίνηση εσωτερικού ενισχύθηκε κατά 6,5% και η κίνηση εξωτερικού κατά 5,8% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023, με τα αεροδρόμια της Μυκόνου και της Καβάλας να είναι οι δύο μοναδικοί αερολιμένες που σημείωσαν απώλειες. / euro2day.gr