Σάλος με τα ‘λουκέτα’ των ΕΛΤΑ σε όλη την χώρα! – Παρέμβαση και του ΕΚΡ για την Ιαλυσό κ Αφάντου

Share

 

Σάλος με τα ‘λουκέτα’ των ΕΛΤΑ σε όλη την χώρα!  Το Εργατικό Κέντρο καταγγέλλει υποβάθμιση του νησιού

Με έντονη γλώσσα το Εργατικό Κέντρο Ρόδου καταδικάζει την απόφαση για το οριστικό κλείσιμο των ταχυδρομικών καταστημάτων σε Ιαλυσό και Αφάντου, κάνοντας λόγο για «ένα ακόμη χτύπημα στην κοινωνική συνοχή του νησιού». Η ανακοίνωση στηλιτεύει τη στάση της Πολιτείας και ζητά από τους τοπικούς φορείς και τους βουλευτές να πάρουν ξεκάθαρη θέση, ώστε να μη χαθούν ακόμη δύο βασικές δημόσιες υπηρεσίες για τους κατοίκους της Ρόδου.

Ειδικότερα:
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΡΟΔΟΥ
Όχι στο κλείσιμο των ταχυδρομικών καταστημάτων Ιαλυσού και Αφάντου – Υποβάθμιση της Ρόδου και των πολιτών τηςΤο Εργατικό Κέντρο Ρόδου εκφράζει την έντονη διαμαρτυρία και αγανάκτησή του για τη νέα απόφαση της διοίκησης των ΕΛΤΑ να προχωρήσει στο οριστικό κλείσιμο των ταχυδρομικών καταστημάτων στην Ιαλυσό και στα Αφάντου, στερώντας από χιλιάδες κατοίκους, εργαζόμενους και επιχειρήσεις της περιοχής τη δυνατότητα στοιχειώδους εξυπηρέτησης.

Η απόφαση αυτή αποτελεί ένα ακόμη χτύπημα στην κοινωνική συνοχή του νησιού μας και φανερώνει την πλήρη αδιαφορία της Πολιτείας απέναντι στις ανάγκες των πολιτών της Ρόδου.Ειδικά για τις απομακρυσμένες περιοχές, τους ηλικιωμένους και τα άτομα με δυσκολία μετακίνησης, η πρόσβαση στις ταχυδρομικές υπηρεσίες μετατρέπεται πλέον σε πολυτέλεια.Τα ΕΛΤΑ, αντί να ενισχυθούν και να εκσυγχρονιστούν, συρρικνώνονται σταδιακά, με θύματα τόσο τους πολίτες όσο και τους ίδιους τους εργαζόμενους, που καλούνται να σηκώσουν δυσανάλογο βάρος υπό συνθήκες αβεβαιότητας και πίεσης.Η Ρόδος, ένα νησί με δυναμική οικονομία και τουρισμό, δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ως “δευτέρας κατηγορίας περιοχή”.

Οι κάτοικοι και οι επιχειρήσεις δικαιούνται πλήρεις και αξιόπιστες δημόσιες υπηρεσίες, όχι περικοπές και κλειστά καταστήματα.Καλούμε:Τη διοίκηση των ΕΛΤΑ να ανακαλέσει άμεσα την απόφαση για το κλείσιμο των καταστημάτων.Τους βουλευτές Δωδεκανήσου, την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και τη Δημοτική Αρχή Ρόδου να πάρουν ξεκάθαρη θέση και να απαιτήσουν τη διατήρηση των υπηρεσιών.Την τοπική κοινωνία και τους φορείς να ενώσουν τη φωνή τους, για να μην επιτρέψουμε άλλη υποβάθμιση των δημόσιων δομών στο νησί.Η πρόσβαση στις βασικές υπηρεσίες δεν είναι «κόστος» – είναι δικαίωμα.Η Ρόδος δεν θα δεχτεί σιωπηλά άλλη απαξίωση.

Η ανακοίνωση των ΕΛΤΑ για το κλείσιμο πάνω από 200 καταστημάτων – Συνεισφέρουν λιγότερο από 10% των εσόδων

Η αναστολή λειτουργίας 204 καταστημάτων των ΕΛΤΑ με ελάχιστη εμπορική δραστηριότητα, με την οποία ολοκληρώνεται ο εξορθολογισμός του δικτύου των ΕΛΤΑ, εξασφαλίζει τη βιωσιμότητα συνολικά των Ελληνικών Ταχυδρομείων, τα οποία επενδύουν σε νέες υπηρεσίες, στην τεχνολογική αναβάθμιση και καλύτερες συνθήκες για εργαζόμενους και πελάτες, αναφέρει η εταιρεία σε σχετική ανακοίνωση.

Όπως εξηγεί, σήμερα πλέον η συναλλακτική δραστηριότητα στα καταστήματα συνεισφέρει λιγότερο από 10% των εσόδων, αλλά αναλώνει πάνω από το 50% των εξόδων, κατασπαταλώντας δυνατότητες επένδυσης, ανάπτυξης και το αποτέλεσμα από τις άλλες υγιώς αναπτυσσόμενες δραστηριότητες, όπως courier, ανάπτυξη ecommerce, υποστήριξη επιχειρήσεων, κ.α.

Οι ταχυδρομικές υπηρεσίες παρέχονται αδιάλειπτα σε κάθε περιοχή της χώρας, ανεξάρτητα από τη λειτουργία φυσικού καταστήματος, μέσα από 1.400 ταχυδρόμους, 500 συνεργάτες, 400 πράκτορες couriers και αγροτικούς διανομείς, σε εκατοντάδες συνεργαζόμενα σημεία και με χρήση σύγχρονων εργαλείων. Έτσι διασφαλίζεται ότι η περιφέρεια θα εξυπηρετείται με πιο ευέλικτα και αποτελεσματικά.

Τα ΕΛΤΑ, σημειώνεται που από το 2017 ανήκουν στο Υπερταμείο, παραμένουν πιστά δεσμευμένα στην υποχρέωση για καθολική παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών ακόμα και στα πιο απομακρυσμένα σημεία της χώρας και αυτό θα συνεχίσουν να πράττουν. Για 198 χρόνια, το πρόσωπο του ταχυδρόμου αποτελεί σημείο αναφοράς σε κάθε γωνιά της Ελλάδας και παραμένει στο επίκεντρο της νέας εποχής των ΕΛΤΑ – με σύγχρονα μέσα, νέο εξοπλισμό και υπηρεσίες που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των πολιτών.

Οι περισσότεροι ταχυδρόμοι και συνεργάτες είναι εξοπλισμένοι με ψηφιακά μέσα ενώ οι αγροτικοί διανομείς, όπως και οι ψηφιακοί ταχυδρόμοι, μοναδικό προτέρημα των ΕΛΤΑ σε όλη την Ελλάδα, διαθέτουν εξοπλισμό που τους επιτρέπει να παρέχουν πλήθος υπηρεσιών στους πελάτες χωρίς να απαιτείται επίσκεψη σε κατάστημα. Έτσι τα ΕΛΤΑ πετυχαίνουν να παρέχουν κατ’ οίκον εξυπηρέτηση και να εξασφαλίζουν κάλυψη ακόμα και στις πιο απομακρυσμένες περιοχές.

Στην ανακοίνωση αναφέρεται πως τα νέα ΕΛΤΑ επεκτείνονται με νέες, πιο σύγχρονες μορφές παρουσίας. Τα 204 καταστήματα που αποσύρονται, έχουν ελάχιστη εμπορική δραστηριότητα και με επικαλύψεις από γειτονικά σημεία. Αρκετά από αυτά λειτουργούσαν με ζημίες που ξεπερνούσαν τις 150.000 ευρώ ετησίως. Με την αναπροσαρμογή του δικτύου, το προσωπικό των ΕΛΤΑ μεταφέρεται σε παραγωγικές λειτουργίες, ενισχύοντας την παρουσία ταχυδρόμων και την επιχειρησιακή δυναμική στην περιφέρεια.

Στις περιοχές όπου δεν θα υπάρχει φυσικό κατάστημα, οι υπηρεσίες θα συνεχίσουν να παρέχονται κανονικά μέσω του δικτύου διανομής, των κινητών μονάδων και των συνεργαζόμενων σημείων. Οι ταχυδρόμοι και οι συνεργάτες μας θα καλύπτουν κάθε περιοχή, διασφαλίζοντας ότι καμία κοινότητα δεν μένει χωρίς πρόσβαση στις βασικές ταχυδρομικές υπηρεσίες.

Ειδικά για τους ηλικιωμένους και τους κατοίκους των απομακρυσμένων περιοχών, τα ΕΛΤΑ τονίζουν ότι θα συνεχίσουν να εξυπηρετούνται με φυσική παρουσία ταχυδρόμου. Οι διανομείς των ΕΛΤΑ διαθέτουν πλέον σύγχρονο εξοπλισμό, όπως POS και φορητές συσκευές PDA, που τους επιτρέπουν να πραγματοποιούν συναλλαγές και να παρέχουν υπηρεσίες κατ’ οίκον. Ο στόχος είναι να διατηρηθεί η ανθρώπινη επαφή και η προσωπική εξυπηρέτηση, ιδιαίτερα για όσους έχουν περιορισμένες δυνατότητες μετακίνησης, με τρόπο οργανωμένο, ασφαλή και σταθερό.

Με ένα τηλεφώνημα στο 2120000700, οι πολίτες μπορούν να ενημερώνονται για τα στοιχεία του ταχυδρόμου της περιοχής τους και να προγραμματίζουν ραντεβού για εξυπηρέτηση στο σπίτι τους. Παράλληλα, τοπικές επιχειρήσεις και φορείς εξυπηρετούνται μέσω των κινητών κέντρων περισυλλογής αλληλογραφίας, τα οποία διέρχονται σε τακτά χρονικά διαστήματα, εξασφαλίζοντας τη γρήγορη και αξιόπιστη εξυπηρέτηση χωρίς καθυστερήσεις.

Επιπλέον, εξετάζονται ήδη συνεργασίες με ιδιώτες επαγγελματίες που θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον για τη λειτουργία σημείων εξυπηρέτησης, υπό το εμπορικό σήμα των ΕΛΤΑ ή της ΕΛΤΑ Courier, όπως ήδη συμβαίνει σε πολλές περιοχές της Ελλάδας. Με αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζεται η συνέχεια της παρουσίας και των υπηρεσιών σε κάθε δήμο, με πιο ευέλικτο και βιώσιμο μοντέλο λειτουργίας.

Σημειώνουμε ότι η ταχυδρομική αγορά υφίσταται τα τελευταία χρόνια ριζικές μεταβολές, ως αποτέλεσμα της εκτεταμένης ψηφιοποίησης και της δραστικής μείωσης της επιστολικής αλληλογραφίας. Τα τελευταία δέκα χρόνια έχει χαθεί το 90% του επιστολικού προϊόντος, ενώ μόνο την τελευταία πενταετία η μείωση ξεπέρασε το 50%. Σήμερα, λιγότερο από το 10% των συνολικών εσόδων των ΕΛΤΑ συνδέεται με τη λειτουργία των φυσικών καταστημάτων, ενώ το κόστος λειτουργίας τους αντιστοιχεί σε περίπου 45% του συνολικού κόστους της εταιρείας.

Ο μετασχηματισμός των ΕΛΤΑ είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να διασφαλιστεί το μέλλον και οι προοπτικές τους, των εργαζομένων τους και του κοινωνικού τους ρόλου, σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον. Είναι θέμα επιβίωσης για τα ίδια τα ΕΛΤΑ. Στρατηγική μας είναι να υπάρχει η καλύτερη δυνατή κάλυψη. Τα ΕΛΤΑ έχουν ήδη ανέβει στην 2η θέση στην αγορά δεμάτων και επενδύουν σε σύγχρονες υποδομές logistics και ηλεκτροκίνησης, με 250 υβριδικά οχήματα και 250 ηλεκτρικά δίκυκλα που ενισχύουν την παρουσία τους σε όλη τη χώρα.

Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται η εξυγίανση και ο εκσυγχρονισμός των ΕΛΤΑ ώστε να διασφαλιστεί ότι η εταιρεία θα λειτουργεί με βιωσιμότητα, διαφάνεια και αποτελεσματικότητα για να συνεχίσει να παρέχει υπηρεσίες υψηλού επιπέδου σε όλους τους πελάτες, με θετικό αποτύπωμα και ευθύνη. Άλλωστε, το ενιαίο δίκτυο ΕΛΤΑ και ΕΛΤΑ Courier θα αριθμεί πάνω από 800 σημεία εξυπηρέτησης σε όλη τη χώρα, διασφαλίζοντας την κάλυψη κάθε περιοχής και την αδιάλειπτη παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών.

Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία λειτουργούν με ευθύνη απέναντι στους πολίτες και τις κοινότητες της χώρας, εξελίσσοντας το ιστορικό τους έργο μέσα από ένα σύγχρονο, βιώσιμο και αποδοτικό μοντέλο λειτουργίας που ανταποκρίνεται στις ανάγκες της νέας εποχής. Με σταθερή παρουσία στην περιφέρεια, επενδύσεις σε ανθρώπους και τεχνολογία και στόχο τη βελτίωση της καθημερινής εξυπηρέτησης, τα ΕΛΤΑ συνεχίζουν να συνδέουν την Ελλάδα — αξιόπιστα, σύγχρονα και παντού, καταλήγει η ανακοίνωση. / Πηγή: Newmoney.gr