Πρωτοπορεί ο Δήμος Ρόδου σε παροχή υπηρεσιών σε σχέση με τους άλλους δήμους της χώρας. Αυτό υπογράμμισε ο Διευθυντής του Ινστιτούτου Μεταφορών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ) και του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ) -του μεγαλύτερου κρατικού ερευνητικού κέντρου της Ελλάδας- κ. Ευάγγελος Μπεκιάρης που βρέθηκε στη Ρόδο, τονίζοντας την σημασία των ευφυών μεταφορών για το άμεσο μέλλον.
«Εδώ και τρία χρόνια, έχουμε αναπτύξει παράρτημα στο Νότιο Αιγαίο και συγκεκριμένα στην πόλη της Ρόδου με πέντε μηχανικούς. Το ερευνητικό μας κέντρο ασχολείται σε πέντε πεδία: στην ενέργεια, στην τηλεματική, στην βιοτεχνολογία, στην αγροτεχνολογία και μεταφορές. Προσωπικά είμαι υπεύθυνος για τις μεταφορές. Στη Ρόδο λοιπόν, στόχος μας είναι σε στενή συνεργασία με την ΔΕΣ ΡΟΔΑ, με όλους τους τοπικούς φορείς και υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και του Δήμου Ρόδου, να μπορέσουμε να βοηθήσουμε στο Project που λέγεται ‘ευφυείς μεταφορές’. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να ‘πρασινίσει’ ακόμη περισσότερο ο στόλος των μέσων μαζικής μεταφοράς, να αναπτύξουμε πρότυπους τρόπους συνεργασίας σε αυτά και να δώσουμε όλη την τεχνογνωσία που έχουμε αναπτύξει από τα ευρωπαϊκά και διεθνή έργα, στην τοπική κοινωνία.
Εμείς στοχεύσουμε σε δεύτερη φάση, να μετατρέψουμε την Ρόδο και αργότερα τα νησιά, μία ‘ευφυή πόλη’ στις μεταφορές και γι αυτό τον λόγο αναπτύσσουμε μια σειρά από νέες εφαρμογές. Ήδη τοποθετούμε στην πόλη συστήματα μέτρησης περιβαλλοντικών ρύπων (δύο στο λιμάνι, ένα στο αεροδρόμιο, δύο μέσα στην πόλη, έναν στο ΤΕΕ Τμήμα Δωδεκανήσου κι έναν ακόμη στην ΔΕΣ ΡΟΔΑ) και μετρητές κυκλοφοριακού φόρτου, έτσι ώστε να δούμε πού υπάρχουν αδυναμίες και να τις βελτιώσουμε.
Σε γενικές γραμμές θέλω να επισημάνω ότι η Ρόδος και ειδικά η δημοτική επιχείρηση ΡΟΔΑ βρίσκεται ανάμεσα στις πρώτες επιχειρήσεις της χώρας με έξυπνες υπηρεσίες όπως η τηλεματική και η ανανέωση του στόλου με ηλεκτροκίνηση».
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση ο κ. Μπεκιάρης τόνισε πως το Ινστιτούτο έχει εφαρμόσει ανάλογες υπηρεσίες σε πολλές πόλεις της Ελλάδας όπως στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, στην πόλη της Θεσσαλονίκης.
«Η διαφορά της πόλης της Ρόδου είναι ότι παραμένει ‘ζωντανή’ τον χειμώνα, ενώ πολλαπλασιάζεται τους καλοκαιρινούς μήνες με τον τουρισμό. Γι αυτό και μας ενδιαφέρει να εφαρμοστεί η τεχνολογία που είναι άμεσα συνδεδεμένη με τον τουρισμό και να την μεταλαμπαδεύσουμε σε άλλες νησιωτικές περιοχές αλλά και στην Ευρώπη –διότι δεν υπάρχουν αντίστοιχες εφαρμογές και σε νησιωτικές περιοχές άλλων ευρωπαϊκών χωρών. Συνεπώς η Ρόδος αποτελεί ένα μεγάλο στοίχημα τόσο στην εφαρμογή όσο και στην προσέλκυση χρηματοδοτήσεων» όπως τόνισε.
Να σημειωθεί ότι η ΔΕΣ ΡΟΔΑ αποτελεί δημοτική συγκοινωνία και δεν έχει τον κρατικό χαρακτήρα του ΟΑΣΑ ή του ΟΑΣΘ.
ΒΙΝΤΕΟ