Tον ρόλο του φωτογράφου Άνας Ζαγιέντ Φτεϊχά, που φέρεται να σκηνοθετεί τα πραγματικά δεινά των Παλαιστινίων για τη χειραγώγηση της παγκόσμιας κοινής γνώμης, προς όφελος της προπαγάνδας της Χαμάς, αποκαλύπτουν γερμανικά ΜΜΕ.
Σκελετωμένα παιδιά, μητέρες σε απόγνωση, άνθρωποι που ζητιανεύουν φαγητό με άδεια δοχεία φιγουράρουν σε φωτογραφίες από τη Λωρίδα της Γάζας, που κυκλοφορούν ανά την υφήλιο, συγκινούν εκατομμύρια ανθρώπους και επηρεάζουν την πολιτική παγκοσμίως.
Ωστόσο αναλύσεις γερμανικών ΜΜΕ, όπως η Sueddeutsche Zeitung και η Bild, θέτουν υπό αμφισβήτηση ορισμένες από τις συγκλονιστικές αυτές φωτογραφίες και αναδεικνύουν τον ρόλο του φωτογράφου Άνας Ζαγιέντ Φτεϊχά, συνεργάτη του τουρκικού ειδησεογραφικού πρακτορείου Anadolu, ο οποίος κατηγορείται ότι στήνει σκόπιμα εικόνες – σοκ στο πλαίσιο μιας προπαγανδιστικής στρατηγικής της Χαμάς.
To ρεπορτάζ της Bild για τον φωτογράφο Άνας Ζαγιέντ Φτεϊχά
«Η πείνα είναι (σχεδόν πάντα) πραγματική – αλλά οι εικόνες συχνά δεν είναι ακριβώς έτσι. Μια πρόσφατα ευρέως διαδεδομένη φωτογραφία έδειχνε απελπισμένους ανθρώπους σε ένα φορτηγό μπροστά από ένα σημείο διανομής τροφίμων. Απέναντί τους: ο φωτογράφος Άνας Ζαγιέντ Φτεϊχά», γράφει η Bild.
Άνθρωποι κουνούν τις κατσαρόλες τους και λίγο αργότερα τους μοιράζουν τροφή. ΑΛΛΑ: Ο φωτογράφος Φτεϊχά προφανώς δεν μοιράζεται τις φωτογραφίες και δεν έχει απαντήσει στο αίτημα της BILD να αποκαλύψει ποιες εικόνες τράβηξε εκεί.
Ο Άνας Ζαγιέντ Φτέιχα προφανώς έχει μια τάση να διανέμει φωτογραφίες από τη Γάζα που δείχνουν γυναίκες και παιδιά. Ωστόσο, το σκηνικό που απαθανατίστηκε και από άλλους φωτογράφους, δείχνει κυρίως ενήλικες άνδρες να περιμένουν φαγητό – και να το παίρνουν. Γιατί ο Παλαιστίνιος φωτογράφος δεν δείχνει αυτές τις εικόνες;
Οι φωτογραφίες του – που δημοσιεύονται από τα περιοδικά «Stern» και «New York Magazine», δίκτυα όπως το CNN και το BBC, την Deutschlandfunk, την «Junge Welt», ακόμη και την BILD – τείνουν να απεικονίζουν το χάος και την καταστροφή. Και πάνω απ’ όλα, παιδιά, μητέρες και τα βάσανά τους σε κοντινά πλάνα και με τέλειο φωτισμό.
Πράγματι, τα βάσανα των αμάχων στη Λωρίδα της Γάζας είναι τεράστια. Πολλοί άνθρωποι έχουν σκοτωθεί στον πόλεμο της Χαμάς εναντίον του Ισραήλ και πολλοί λιμοκτονούν. Ωστόσο, η σκηνοθεσία αυτών των βασάνων συχνά ωφελεί τη Χαμάς και την προπαγάνδα της, αφού, όπως σημειώνει η Bild, είναι εμφανές ότι ο «δημοσιογράφος» Φτεϊχά έχει μια αποστολή: «Ελεύθερη Παλαιστίνη».
O φωτογράφος Άνας Ζαγιέντ Φτεϊχά με στρατιωτική εξάρτυση και το σύνθημα «Ελεύθερη Παλαιστίνη» σε ζωγραφιά από τον λογαριασμό του στο Instagram
Αυτό γράφει σε μια πομπώδη ζωγραφιά που παρουσιάζει στον λογαριασμό του στο Instagram, στην οποία ο φωτογράφος εμφανίζεται με πολεμική εξάρτυση, η οποία φέρει την περήφανη επιγραφή «Press». Ο «καλλιτέχνης» που δημιούργησε την εικόνα για τον Φτέιχα είναι ένας δηλωμένος και ορκισμένος εχθρός των Εβραίων.
Ένα άλλο βίντεο φέρει τη λεζάντα «Γ@μ@ το Ισραήλ», κάτι διόλου περίεργο, αφού ο Φτεϊχά δραστηριοποιείται επίσης στο europe.palestine.network, μια «φιλοπαλαιστινιακή συλλογικότητα» με «παγκόσμια δράση στην Ευρώπη» – η οποία όχι μόνο καταγράφει τα δεινά των Παλαιστινίων στη Γάζα, αλλά προωθεί και τη διεθνή «αντίσταση» κατά του Ισραήλ.
Η Χαμάς ελέγχει την παραγωγή εικόνων στη Γάζα
Όπως σημειώνει η Βild ο Φτεϊχά είναι ένας ακτιβιστής, μεταμφιεσμένος σε φωτογράφο και βιντεορεπόρτερ, για λογαριασμό ενός πρακτορείου ειδήσεων που δίνει αναφορά απευθείας στον Τούρκο πρόεδρο και εχθρό του Ισραήλ, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, ο οποίος με τη σειρά του εδώ και χρόνια προωθεί, χρηματοδοτεί και παρέχει καταφύγιο σε τρομοκράτες της Χαμάς.
Ο Γερμανικός Σύνδεσμος Δημοσιογράφων (DJV) προειδοποιεί : όλες οι εμπόλεμες πλευρές χρησιμοποιούν επαγγελματικά, στρατηγικά τις εικόνες, για να επηρεάσουν συναισθηματικά την κοινή γνώμη, κάτι που ισχύει και για το Ισραήλ, που απαγορεύει την είσοδο ανεξάρτητων ρεπόρτερ στη Λωρίδα της Γάζας.
Κι αυτό έχει ως συνέπεια στον θύλακο να δραστηριοποιούνται μόνον Παλαιστίνιοι φωτογράφοι, πολλοί εκ των οποίων έχουν διασυνδέσεις με τη Χαμάς.
Ο ιστορικός και ειδικός στη φωτογραφία, Γκέρχαρντ Πάουλ, δήλωσε στην εφημερίδα Süddeutsche Zeitung: «Στη νότια Γάζα, η Χαμάς ελέγχει το 100% της παραγωγής εικόνων». Στόχος της είναι να δημιουργηθεί συμπάθεια στη Δύση για τους Παλαιστίνιους και οργή κατά του Ισραήλ.
Είναι μια μέθοδος που αποδίδει, και την έχουν χρησιμοποιήσει στο παρελθόν και άλλες παλαιστινιακές οργανώσεις, λέει η Bild. «Ήδη από το 2002, μετά την κατοχή της Δυτικής Όχθης από ισραηλινά στρατεύματα, ο τότε ηγέτης των Παλαιστινίων, ηγέτης Γιάσερ Αραφάτ, εμφανίστηκε στο «φρούριο» του στη Ραμάλα υπό το φως των κεριών και φακών, ο μοναχικός μαχητής της PLO απεγνωσμένα στο σκοτάδι…
Ένα καθαρό προπαγανδιστικό κόλπο. Αλλά ακόμη και τότε, πολλά πρακτορεία προφανώς δεν είχαν παρατηρήσει ότι οι βιντεοσκοπημένοι δημοσιογράφοι στη “φυλακή” του Αραφάτ είχαν κάνει αυτό το φαινόμενο δυνατό μόνο απενεργοποιώντας όλους τους προβολείς που τροφοδοτούνταν με μπαταρία στις κάμερές τους. Λίγα λεπτά αργότερα, βίντεο έδειχναν ξανά τον ηγέτη της PLO σε ένα κραυγαλέο φως – επειδή “ο Τύπος” είχε συμφωνήσει να επιτρέψει τη μεγάλη φωτογραφία». Bild / iefimerida.gr