Γιάννης Παππάς: «Τολμηρές αποφάσεις για την ακτοπλοΐα και τα νησιά μας» Παρέμβαση στην εφημερίδα “Τα Νέα”

Share

 

Η Κάρπαθος και η Κάσος που βρέθηκαν στο επίκεντρο της δημοσιότητας την περασμένη εβδομάδα βρίσκονται στην εκλογική σας περιφέρεια, τα Δωδεκάνησα. Τελικά πέρασε ο «τσαμπουκάς» των Τούρκων στην περιοχή;

Μπορώ με βεβαιότητα να σας πω ότι δεν πέρασε κανένας «τσαμπουκάς». Όχι επειδή είναι θέμα «μαγκιάς». Πολύ απλά επειδή η Ελλάδα και εν προκειμένω το ιταλικό ερευνητικό που πραγματοποίησε έρευνες στα χωρικά μας ύδατα, αλλά και στα διεθνή ύδατα της ελληνικής Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης, ενήργησε στο πλαίσιο του αρχικού σχεδιασμού και των δυνατοτήτων που απορρέουν από το Διεθνές Δίκαιο. Η Ελλάδα και η κυβέρνησή της λειτουργεί συντεταγμένα και με σχέδιο, όχι με γνώμονα βεντέτες και προκλήσεις. Οπότε, πετύχαμε αυτό το οποίο συνάδει με το εθνικό συμφέρον. Η Ελλάδα βρέθηκε μέσα στην Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη, ολοκλήρωσε τις έρευνές της και δεν υπήρξε ούτε κρίση, ούτε κανενός είδους υποχώρηση. Η Κάρπαθος και η Κάσος που αναφερθήκατε είναι δύο πανέμορφα νησιά, σε στρατηγικό σημείο στην Ανατολική Μεσόγειο και το Αιγαίο Πέλαγος. Είναι κάτι που το αναγνωρίζουν όλοι και εμείς το αξιοποιούμε.

Το νησί της Κω πρωταγωνίστησε στις ειδήσεις λόγω των εφημεριών στο νοσοκομείο, της διάταξης του Υπουργείου και της αντίδρασης του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου. Πώς σχολιάζετε την εξέλιξη της υπόθεσης;

Με λυπεί βαθύτατα που η Κως βρέθηκε στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος για τους λάθος λόγους. Από την πρώτη στιγμή ενδιαφέρθηκα για το θέμα όπως είχα ενδιαφερθεί αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες για την ανέγερση του νέου νοσοκομείου του νησιού. Τελικά το πρόβλημα λύθηκε αφού όπως έκανε γνωστό ο Υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, η πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου της Κω τον ενημέρωσε, ότι τρεις ιδιώτες παθολόγοι δέχθηκαν να βοηθήσουν στις εφημερίες του νοσοκομείου με αποτέλεσμα να μην υπάρχει τόσο μεγάλο πρόβλημα στο νησί ώστε να χρειαστεί η εφαρμογή της επίμαχης διάταξης που προκάλεσε όλη την διαμάχη.

Το τελευταίο διάστημα ακούμε όλο και περισσότερο τον όρο «υπερτουρισμός». Εκλέγεστε σε μία περιφέρεια που κάθε χρόνο πρωταγωνιστεί στα ρεκόρ αφίξεων με τη Ρόδο και την Κω κατά κύριο λόγο. Ποιες είναι οι ενέργειες που θεωρείτε ότι μπορούν να γίνουν ώστε να αποφευχθούν οι αρνητικές συνέπειες και η πίεση του υπερτουρισμού;

Η Ρόδος, η Κως και τα υπόλοιπα νησιά της πατρίδας μας, μαζί με τις περιοχές της ηπειρωτικής Ελλάδας αποτελούν έναν κορυφαίο τουριστικό προορισμό παγκοσμίου βεληνεκούς και νιώθουμε πολύ περήφανοι. Και για το γεγονός αυτό καθαυτό και για το ότι άνθρωποι από ολόκληρο τον κόσμο γνωρίζουν τις ομορφιές της Ελλάδας, απολαμβάνουν την ελληνική φιλοξενία και υψηλού επιπέδου υπηρεσίες. Δεν είναι τυχαίο ότι το 2024, όπως φαίνεται από τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος και τη ροή των προκρατήσεων, δεν αποκλείεται να είναι μία χρονιά ορόσημο για το μέλλον με την επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν να φέρνει θετικά αποτελέσματα. Η αλήθεια ωστόσο είναι ότι οφείλουμε να θέσουμε όρια και κυρίως να προστατεύσουμε τους προορισμούς από το φαινόμενο του υπερτουρισμού διασφαλίζοντας ότι τα νησιά μας και όλες οι περιοχές που προσελκύουν θα είναι πρώτα απ΄ όλα βιώσιμα για τους κατοίκους τους και για τους εγχώριους επισκέπτες. Στη λογική αυτή προωθείται η αναθεώρηση και εφαρμογή του Ειδικού Χωροταξικού Πλαισίου Τουρισμού το οποίο θα ρυθμίζει τα επίπεδα σχεδιασμού, τα περιφερειακά και τοπικά πολεοδομικά σχέδια, καθώς και άλλα χωροταξικά πλαίσια.

Ένα φαινόμενο που επίσης προκαλεί προβληματισμό είναι οι τιμές των εισιτηρίων στα πλοία. Τι ενέργειες μπορούν να γίνουν;

Μία ρεαλιστική ενέργεια η οποία γίνεται είναι η επικοινωνία και συνεργασία με τις ακτοπλοϊκές εταιρίες για τη συγκράτηση των τιμών. Από τον περασμένο χειμώνα είχαμε ξεκινήσει συσκέψεις και συνεργασία με τους ακτοπλόους για το θέμα της συγκράτησης των τιμών των εισιτηρίων και παροχή πρόσθετων προσφορών και είχε σημειωθεί πρόοδος. Μία ακόμα ενέργεια είναι η εντατικοποίηση των ελέγχων. Αρκεί να σας αναφέρω ότι έχουν βεβαιωθεί παραβάσεις για παράλειψη ενημέρωσης της αρμόδιας Αρχής σχετικά με μεταβολές των τιμών των εισιτηρίων και άμεσα ξεκίνησε η διαδικασία επιβολής διοικητικών κυρώσεων και των προβλεπόμενων προστίμων. Επιπλέον, έχει δημιουργηθεί Παρατηρητήριο Τιμών που ελέγχει σε πραγματικό χρόνο όλα τα εκδιδόμενα εισιτήρια της ακτοπλοΐας και διαθέτει παράλληλα ιστορικό αρχείο. Το Παρατηρητήριο βρίσκεται σήμερα σε πιλοτική λειτουργία και αναμένεται σύντομα να εκδίδει εβδομαδιαία, μηνιαία και ετήσια reports για γραμμές, τόσο για συμβατικά όσο και για τα ταχύπλοα σκάφη. Μία ενέργεια που μπορεί να γίνει είναι η μείωση του ΦΠΑ στο 6% στις άγονες γραμμές τις οποίες επιδοτεί το κράτος. Πρόκειται για μία μείωση η οποία θα έχει άμεση θετική επίδραση στις τιμές των εισιτηρίων, στην τσέπη των νησιωτών μας δημιουργώντας παράλληλα πρόσθετο δημοσιονομικό χώρο τόσο για τον προϋπολογισμό του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, όσο και για τον κρατικό προϋπολογισμό.